Na kaj moramo biti pozorni, ko se odločimo, da bomo svoje vozilo polepili?
Razmišljate o naročilu avto nalepk po meri oz. o polepitvi vašega vozila, vendar še niste čisto prepričani v svojo odločitev? Morebiti vas bega sama oblikovalska zasnova ali pa strah, da bi se vaše vozilo poškodovalo in, da bodo nalepke neprimerno nameščene na vaše vozilo?
Za vas smo izpostavili nepravilnosti, ki se lahko zgodijo ob napačno načrtovani grafiki za vaše vozilo in ob napačni oz. neprimerni polepitvi in nestrokovnem pristopu k polepitvi sami. Sedaj boste lahko pozorni na vse pomembne faktorje pri odločanju za polepitev vozila po naročilu.
Napake polepitve po naročilu in tudi nasplošno smo kategorizirali v 4 sklope:
- Napačno načrtovana grafika v procesu oblikovanja
- Tehnične napake
- Estetske napake
- Mehanske poškodbe
NAPAČNO NAČRTOVANA GRAFIKA V PROCESU OBLIKOVANJA
Oblikovanje avto grafike in sama polepitev nista enostavna procesa. Do nepravilne grafike in polepitve lahko pride že v samem procesu oblikovanja. Vozilo je zelo specifičen medij, saj so dostavna in tovorna vozila sestavljena iz več delov. To pomeni, da imajo tudi vidne utore na katerih je folija zelo napeta. Tu lahko pride do poškodb kar vodi tudi do krajše obstojnosti nameščene folije in slabše kakovosti polepitve. V našem podjetju smo se temu izognili z oblikovanjem in izdelavo lastnih X-cut šablon, s katerimi ustvarimo najbolj optimalno rešitev. Z uporabo šablon smo skrajšali tudi čas polepitve, izboljšali kakovost in obstojnost folije ter poudarili pomembne linije vozila. V 15 letih delovanja smo si ustvarili že toliko izkušenj, da točno upoštevamo in predvidimo vse možne potencialne napake oz. težave, ki bi lahko nastale.
TEHNIČNE NAPAKE NA AVTO NALEPKAH:
Na tehnične napake polepitve vplivajo faktorji kot so neprimerno očiščeno vozilo, uporaba neprimerne serije folije, nepravilno aplicirana folija na površino vozila ter neustrezni pogoji lepljenja.
Neprimerno očiščeno vozilo
Potrebno je poskrbeti, da je vozilo predhodno dobro očiščeno (v avtopralnici ali ročno pranje). Pomembno je tudi, da se vozilo tik pred fazo polepitve ponovno pregleda in s suho krpo obriše. Če je površina vozila poškodovana, bo poškodba zagotovo vidna tudi preko folije. Zato namestitev folije na poškodovane dele površine poškodb ne zakrije in tudi ne prekine kemičnih reakcij, ki so že stekle zaradi samih poškodb površine (luščenje barve, pokanje, rjavenje,…). Manjše odrgnine in praske, lahko hitro popravimo sami ali pa pri ličarju. Vsekakor je priporočljivo, da se površino sanira pred izvedbo lepljenja.
Uporaba neprimerne serije folije
Na trgu obstaja vrsto različnih proizvajalcev in ponudnikov folij za avtografiko, vendar pa niso vse enako kakovostne in primerne za vsako polepitev. Pozorni moramo biti na serijo folije, njeno namembnost in samega proizvajalca. Na trgu velja, da je podjetje 3M eno vodilnih podjetij na področju folij. Njihove folije so prilagojene za različne medije in so visoko kakovostne, zato v MarKingu uporabljamo izključno 3M folije, top »cast« serije.
Nepravilno aplicirana folija na površino vozila (lahko vodi v odstopanja folije)
Folijo se na vozilo aplicira na različne načine; lahko jo namestimo po delih ali pa v celoti. V MarKingu smo izdelali posebne x-cut šablone s katerimi zagotovimo namestitev folije med utori in po linijah vozila, lepimo pa jih po delih. Za apliciranje folije se uporabljajo razni tehnični pripomočki, kot so fen s suhim toplim zrakom, gladilke, po potrebi tudi olfa nož (nekatere dele je potrebno kljub šablonam ročno porezati in narediti zaključek). Kot že omenjeno, je vozilo sestavljeno iz več delov, ki so lahko tudi vbočeni ali izbočeni ter zaobljenih linij. Vse to je potrebno upoštevati med samo aplikacijo folije in predvideti prehod folije iz enega dela vozila na drugega (npr.bok-zadek). Pomemben pa je tudi vrstni red namestitve posameznih delov nalepk, da na koncu dobimo želeni rezultat in da se vsi stiki ujemajo.
Neustrezni pogoji lepljenja (na primer previsoka ali prenizka temperatura zraka v prostoru v katerem lepimo)
Folija in tudi površina vozila se ob različnih temperaturnih in vremenskih pogojih obnašata drugače, to je potrebno upoštevati tudi v samem procesu polepitve. Če na primer vozilo lepimo pozimi, ko so temperature prenizke, lahko to vodi v pokanje folije pri aplikaciji. Ker je v tem času ob slabem vremenu povečana tudi zračna vlaga, se zato folija slabše prime na hladno in vlažno površino in se lahko hitro odviha, že ko gre vozilo na prvo vožnjo, saj se lepilo zaradi neustreznih temperatur ne aktivira.
Tudi poleti moramo biti pozorni na pogoje polepitve, saj pri visokih temperaturah in suhem zraku ravno tako lahko pride do težav pri aplikaciji ker postane folija premehka (lepljenje na soncu). Najbolj idealni pogoji za polepitev so okoli 20°C
Iz vsega navedenega sledi, da je nameščanja nalepk na vozilo potrebno izvajati le v primernem okolju: čista delavnica z dovolj manevrskega prostora okrog vozila z možnostjo regulacije temperature prostora, tako gretja kot tudi hlajenja.
V MarKingu smo svoje prostore prilagodili vsem vremenskim in temperaturnim pogojem, zato največkrat vozila lepimo kar v naši delavnici. Včasih pa moramo tudi na teren, takrat naše stranke opozorimo na pogoje, ki jih potrebujemo za najbolj optimalen in primeren proces dela. Le tako lahko zagotovimo in jamčimo obstojnost in kakovost polepitve.
ESTETSKE NAPAKE:
Estetske napake so tiste, ki so najprej vidne opazovalcu. Največkrat se pojavijo estetske napake kot na primer; neprimerno zaključeni detajli, zatrgana folija, neprimerno prekrivanje oz. „štukanje“ folije, zračni mehurčki v foliji. Mehurčki so rezultat oz. kombinacija neustrezne namestitve in neizkušenosti, lahko tudi tipa folije, katera ne omogoča uhajanja zraka. Vzrok za napako pri stiku (prekrivanje) lahko izvira že pri napačno načrtovani in oblikovani grafiki. Če na primer oblikovalec ni bil pozoren na prilagoditev grafike pri predelih vozila, ki so na meji, da prenesejo tehnično izvedbo polepitve.
MEHANSKE POŠKODBE ZARADI NAPAČNO APLICIRANIH AVTO NALEPK
Mehanske poškodbe se poznajo na sami površini vozila in ne na foliji. Do mehanskih poškodb lahko pride zaradi nestrokovnega pristopa k polepitvi in neprevidni uporabi same opreme pri polepitvi. Pri klasični polepitvi se pri samih zaključkih folijo večinoma reže z olfa nožem na samem vozilu, kar lahko vodi do poškodbe laka na površini vozila, zaradi tega, lahko pride tudi do zarez na tesnilih pri vratih. Naše x-cut šablone omogočajo, da se v več kot 80% izognemo rezanju folije po površini vozila.
Pomembno je omeniti tudi mehansko poškodbo laka na vozilu, do katere lahko pride zaradi nepravočasno odstranjene folije (zapečena folija na pokrovu motorja ali strehi). Zato je potrebno spremljati izgled nameščenih folij in jih ob morebitnih prvih znakih (obledelost barve, pokanje in luščenje nalepke) čimprej zamenjati oz.odstraniti. Tu je glavni vzrok sonce kateremu je vozilo izpostavljeno. Žal nobena nalepka ni odporna na sonce. K dobri kondiciji nalepk pa pripomore tudi redna in ustrezna nega vozila.